Parné lode a emigranti z Malachova

11.06.2012 09:11

Loď Kaiser Wilhelm II – vyrobená v lodeniciach AG Vulcan v Štetíne v roku 1903 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 1888 pasažierov (775 prvá trieda, 343 druhá trieda, 770 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, Southampton, Cherbourg, New York. 

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:

Riečan Andrej, 42 ročný, ženatý, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: West Seneca New York USA, dátum príchodu: 30. marec 1910, prístav odchodu: Brémy, predchádzajúci pobyt v USA: august 1907. 

Brzula Juraj, 35 ročný, ženatý, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: West Seneca New York USA, dátum príchodu: 30. marec 1910, prístav odchodu: Brémy.


Loď Kaiser Wilhelm der Grosse - vyrobená v lodeniciach AG Vulcan v Štetíne v roku 1897 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 1970 pasažierov (558 prvá trieda, 338 druhá trieda, 1074 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, New York. V rokoch 1897-1899 bola najväčšou a najrýchlejšou loďou na svete.

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:

Haring Juraj, 32 ročný, ženatý, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: West Seneca New York USA, dátum príchodu: 7. december 1910, prístav odchodu: Brémy, predchádzajúci pobyt v USA: júl 1908.

Krnáč Andrej, 32 ročný, ženatý, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: West Seneca New York USA, dátum príchodu: 7. december 1910, prístav odchodu: Brémy.


Loď President Grant - vyrobená v lodeniciach Harland & Wolff Ltd. v Belfaste v roku 1907 pre lodnú spoločnosť Leyland Line. Kapacita lode bola 3830 pasažierov (326 prvá trieda, 152 druhá trieda, 3352 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Hamburg, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1952.

 

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:

Dobrota Mária, 31 ročná, vydatá, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: New York USA, dátum príchodu: 22. december 1911, prístav odchodu: Hamburg.


Loď Rhein - vyrobená v lodeniciach Blohm & Voss v Hamburgu v roku 1899 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 3541 pasažierov (369 druhá trieda, 3082 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, New York, Baltimore, Philadelphia, Suez. Vyradená z prevádzky v roku 1929.

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:

Riečan Andrej, 39 ročný, ženatý, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: New York USA, dátum príchodu: 11. december 1906, prístav odchodu: Brémy.

Klačan Andrej, 30 ročný, ženatý, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: New York USA, dátum príchodu: 11. december 1906, prístav odchodu: Brémy.

Klačan Juraj, 25 ročný, slobodný, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: New York USA, dátum príchodu: 11. december 1906, prístav odchodu: Brémy.


Loď Main - vyrobená v lodeniciach Blohm & Voss v Hamburgu v roku 1900 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 3451 pasažierov (369 prvá trieda, 217 druhá trieda, 2865 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1925.

 

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:

Kapusta Ján, 33 ročný, ženatý, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: West Seneca New York USA, dátum príchodu: 22. apríl 1905, prístav odchodu: Brémy.

Oravec Matej, 38 ročný, ženatý, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: West Seneca New York USA, dátum príchodu: 22. apríl 1905, prístav odchodu: Brémy.

Handlovský Juraj, 20 ročný, slobodný, bydlisko: Banská Bystrica (nar. v Malachove), cieľ cesty: S. Bethlehem Pensylvánia USA, dátum príchodu: 22. apríl 1905, prístav odchodu: Brémy.


Loď Nieuw Amsterdam - vyrobená v lodeniciach Harland & Wolff Ltd. v Belfaste v roku 1906 pre lodnú spoločnosť Holland-America Line. Kapacita lode bola 2886 pasažierov (440 prvá trieda, 246 druhá trieda, 2200 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Rotterdam, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1932.

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:

Zuzana Kapustová so 4 deťmi cestovala za svojím manželom Jánom Kapustom

Kapusta Zuzana, 36 ročná, vydatá, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: 517 Ridge Road West Seneca New York USA, dátum príchodu: 16. august 1909, prístav odchodu: Rotterdam, predchádzajúci pobyt v USA: júl 1905.

Kapusta Ján, 11 ročný, slobodný, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: 517 Ridge Road West Seneca New York USA, dátum príchodu: 16. august 1909, prístav odchodu: Rotterdam.

Kapusta Anna, 9 ročná, slobodná, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: 517 Ridge Road West Seneca New York USA, dátum príchodu: 16. august 1909, prístav odchodu: Rotterdam.

Kapusta Ondrej, 5 ročný, slobodný, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: 517 Ridge Road West Seneca New York USA, dátum príchodu: 16. august 1909, prístav odchodu: Rotterdam.

Kapusta Amália, 2 ročná, slobodná, bydlisko: West Seneca NY USA (na tomto mieste sa aj narodila a tým získala US občianstvo), cieľ cesty: 517 Ridge Road West Seneca New York USA, dátum príchodu: 16. august 1909, prístav odchodu: Rotterdam.


Loď Ryndam - vyrobená v lodeniciach Harland & Wolff Ltd. v Belfaste v roku 1901 pre lodnú spoločnosť Holland-America Line. Kapacita lode bola 2282 pasažierov (286 prvá trieda, 196 druhá trieda, 1800 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Rotterdam, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1929.

 

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:

manželia

Kapusta Ján, 33 ročný, ženatý, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: Box 14 West Seneca New York USA (pozývateľ Oravec Matej), dátum príchodu: 25. september 1906, prístav odchodu: Rotterdam, odchod z Rotterdamu: 15. septembra 1906, predchádzajúci pobyt v USA: 1904-1905.

Kapusta Zuzana, 33 ročná, vydatá, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: Box 14 West Seneca New York USA, dátum príchodu: 25. september 1906, prístav odchodu: Rotterdam, odchod z Rotterdamu: 15. septembra 1906.

 

rodina Dobrotová (bola po vylodení v New Yorku bezplatne ošetrená a hospitalizovaná v nemocnici)

Dobrota Ján, 35 ročný, ženatý, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: Box 14 West Seneca New York USA (za strýkom Matejom Oravcom), dátum príchodu: 25. september 1906, prístav odchodu: Rotterdam, odchod z Rotterdamu: 15. septembra 1906

Dobrota Mária, 28 ročná, vydatá, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: Box 14 West Seneca New York USA (za strýkom Matejom Oravcom), dátum príchodu: 25. september 1906, prístav odchodu: Rotterdam, odchod z Rotterdamu: 15. septembra 1906

Dobrota Juraj, 5 mesačný, slobodný, bydlisko: Dolné Pršany, cieľ cesty: Box 14 West Seneca New York USA (za strýkom Matejom Oravcom), dátum príchodu: 25. september 1906, prístav odchodu: Rotterdam, odchod z Rotterdamu: 15. septembra 1906


Loď George Washington - vyrobená v lodeniciach AG Vulcan v Štetíne v roku 1909 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 2679 pasažierov (568 prvá trieda, 433 druhá trieda, 1678 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1951.

 

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:

Riečan Andrej, 27 ročný, ženatý, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: 1701 Tyler Street Gary Indiana USA (za strýkom Johnom Dianom), dátum príchodu: 23. júl 1923, prístav odchodu: Brémy, odchod z Brém: 11. júl 1923.


Loď Crefeld - vyrobená v lodeniciach Flensburger Schiffbau-Ges., Flensburg v roku 1922 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 1038 pasažierov (282 druhá trieda, 756 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, Buenos Aires, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1941.

 

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:

manželia

Ivan Ondrej, 25 ročný, ženatý, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, prístav odchodu: Brémy, dátum odchodu: 5. máj 1923

Ivan Magdaléna, 25 ročná, vydatá, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, prístav odchodu: Brémy, dátum odchodu: 5. máj 1923


Loď Sierra Morena - vyrobená v lodeniciach Bremer Vulkan, Vegesack v roku 1924 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 1090 pasažierov (157 druhá trieda, 933 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, Buenos Aires, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1963.

 

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:

Dvorská Anna, 18 ročná, slobodná, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, dátum príchodu: 1. apríl 1927, prístav odchodu: Brémy, dátum odchodu: 19. marec 1927

Dvorský Juraj, 28 ročný, ženatý, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, dátum príchodu: 2. jún 1929, prístav odchodu: Brémy


Loď Koln - vyrobená v lodeniciach Bremer Vulkan, Vegesack v roku 1922 pre lodnú spoločnosť Norddeutscher Lloyd. Kapacita lode bola 1022 pasažierov (270 druhá trieda, 752 tretia trieda). Domovské prístavy lode: Brémy, Buenos Aires, New York. Vyradená z prevádzky v roku 1940.

 

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:

Cimermanová Júlia, 22 ročná, slobodná, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, dátum odchodu: 23. december 1925, prístav odchodu: Brémy.

 


Loď Vigo 

Emigranti z Malachova cestujúci na tejto lodi:

Mikulková Júlia rod. Cimermanová, 26 ročná, vydatá, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, prístav odchodu: Hamburg, dátum príchodu: 2. január 1930, prístav príchodu: Buenos Aires

Deti:

- Mikulka Ivan, 2 ročný, slobodný, národnosť: argentínska, bydlisko: Junin, Argentína, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, prístav odchodu: Hamburg, dátum príchodu: 2. január 1930, prístav príchodu: Buenos Aires

- Mikulka Milan, 1 ročný, slobodný, bydlisko: Malachov, cieľ cesty: Buenos Aires Argentína, prístav odchodu: Hamburg, dátum príchodu: 2. január 1930, prístav príchodu: Buenos Aires